Vous n’êtes pas connecté.

wcf.regNote.message

1

mercredi 7 mai 2014, 03:37

Det ?r njutbart att f?lja med Leif Zern i hans betraktelser

Vet var sk ska st Missa inte s ordinarie sista konsert p Babel! Utm?rkande f?r dem ?r att de har l?mnats och h?mtats, att deras liv strukturerats upp i minuter och timmar. S? sv?r och vansklig blir nog aldrig den isigaste pist ?ven om din banbrytande farttriumf i Super G hade st?rre dramaturgisk laddning. Festandet ?r mer desperat ?n lustfyllt. Hade de h?r revolutionerna kunnat ske utan mobiltelefon?
Det ?r njutbart att f?lja med Leif Zern i hans betraktelser, inte bara f?r att han s? lyh?rt n?rmar sig allt det ?mt?liga och sv?rgripbara hos Jon Fosse. N?r det g?ller straffsparkar handlar 90 procent om det mentala och tio om teknik. Jag gick vilse f?r det f?rsta [. N?r jag v?xte upp i Limhamn hade jag en kompis som fotograferade och d? b?rjade jag ocks? fotografera n?r jag var 13-14 ?r. L?gm?ld avslutningV?gg i v?gg bor Amra Huskic, som sj?lv medverkar i Heather Telfords f?rsiktigt interaktiva, fint inkluderande betraktelse p? temat hemort och hem.
Det ?r teman som analyserats och diskuterats utan att n?got enst?mmigt resultat uppn?tts. ?r den d?remot riktad mot Assyriska f?r de inget meddelande fr?n sf?rbundet. F i tiden bestod v skid av ordkarga och vresiga skogsbor med istappar h ur n och som knappast kunde uttrycka sig p n spr annat enstaka grymtningar. S? tar vi ansvar f?r Sverige och tryggar den gemensamma v?lf?rden. Enligt legenden stod Wallenberg f?r ett enkelt liv och sparsamt kosth?ll.
Exempelvis "Invandrarna ?r h?r f?r att stanna", av Jasenko Selimovic (6/6, Expressen),lancel pas cher, "Sverige ?r i behov av god nationalism", av Andreas Johansson Hein? (6/6, Expressen), "En svenskhet f?r alla i tio budord",lancel paris, av Qaisar Mahmood (5/6,sac lancel bb, SvD), "Sluta fr?ga var fan jag kommer ifr?n", Julia Fr?ndfors, (6/6, SVT Debatt). En regim som dagligen m?rdar sina medborgare b?r v?cka protester och bek?mpas p? alla s?tt. ?ven hennes uppenbart tokiga id